Sevimli Canavarlar çizgi filminde subliminal mesaj

Merhaba.! Bugün sizlere çok popüler bir çizgi film olan Sevimli Canavarlar'da subliminal mesajların oldukça fazla işlendiğini göstermek istiyorum. Daha öncede bunun farklı örneklerini diğer içeriklerde paylaşmıştım. Resimden önce konuyla alakalı kısa birkaç şey söylemek istiyorum. 

Çizgi filmin adı Sevimli Canavarlar. Sevimli canavarlar'ın olmasının subliminal mesaj telkini yönteminde çok etkili olduğu kanaatindeyim. Zihin kontrolü açısından bence bu isim oldukça başarılı. Bariz bir şekilde çocuklara canavarlar'ın sevimli olduğunu çağrıştıran bir isim. 

Bu canavarlar dizide ne yaparsa yapsın, çocuklarınız bu çizgi diziyi izlerken, her zaman o karakterlere özenip onlar gibi olmayı düşleyebiliyorlar. Gelişme çağında olan minik yavruların o yaşlarda bilinçaltıyla bu derece oynanması ve ağırlıklı olarak cinsel içerik telkini yapılması, ileride önüne geçilemeyecek büyük sorunlara neden olacaktır. 
Eğer siz ebeveynler olarak bunlara göz yumuyor ve önlem almıyorsanız sizlerde bir sıkıntı var demektir. Yavrularınıza en büyük ihaneti sizler yapıyorsunuz anlamına gelir. Öldükten sonra bunların hepsinden dolayı hesaba çekileceğinizi unutmayın.
Çocuklarınız yüce ALLAH'ın sizlere birer emanetidir. Emaneti hakkıyla korumalı ve gözetmelisiniz aksi taktirde hesabı büyük olacaktır...

Canavar'ın hemen yan tarafında duvara asılı tablodaki çizgi resimde mesaj incelikle verilmiş...

8 yorum:

  1. Çocukları koruyabilmek için öncelikle ailelerin ne izlediğinin ve kendilerine neyin izlettirildiğinin farkında olması gerek. Aileleri eğitecek eğitim programlarının, seminerlerin artırılması gerek. Ama devlet eliyle, ama sivil toplum organizasyonlarıyla... Çok hayırlı ve güzel bir iş yapıyorsunuz. Hazel'in sayesinde sizinle tanıştığım için mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende böyle bir konuda yardımcı olmaktan çok mutluyum Erdi'ye bizleri bu konulara daha dikkatli olmamız konusunda uyardığı için tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Önemli bir konuya deginmissiniz.Cocuklarin ne izledigi muhakkak kontrol edilmeli,Tv izlerken cocuklar yanliz baslarina birakmamali.

    Bu konu hakkinda daha yeni bilgi edindim.Benim cocugum bu yaslari gecti ama anne adaylari veyeni annelerin,ninelerin haberdar edilmesi cok yararli olmus.Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bunları bilmek annelere ve babalara büyük fayda sağlayacaktır, önce öğrenip sonrada elimizden geldiğince bu bilgileri herkese yaymalıyız diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Erdi merhaba sana bir mail attım, biraz önce TRT'de yayınlanan Bitirim Karınca filminde mason işareti buldum !!! Yayınlarsın belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hazel, mailine cevap yazdım çok iyi yakalamışsın, onuda yayına alıcam, gözüne takılan olursa hepsini mail adresinden bana bildir lütfen deşifre edelim :)

      Sil
  4. İleride Allah nasip eder de bir çocuğum olursa hiç tv izletmeyi düşünmüyorum en azından belli bir yaşa kadar. Hemen hemen her filmde bir mesaj var birinden kaçsak diğerine yakalanıyoruz maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bende aynı fikirdeyim ama bebek olursa kayınvalidem bakacak yakınlıktan dolayı şimdi tv izletme çocuğuma diyeceğim O'da al kendin bak diyecek :)))

      Sil

Google hesabınız yoksa yorumlama biçimi olarak lütfen "ANONİM" şıkkını işaretleyin ve YAYINLA butonuna basın.